Business-systemer – hvad er de?

Du kan have hørt om dem før, men aldrig helt tænkt på hvordan de kan hjælpe dig personligt. De synes at være en tvetydig element i erhvervslivet, og når de er drøftede, synes altid at være det… ting… at andre virksomheder og organisationer gør.

Hvad jeg henviser til er Business-systemer

Fra begyndelsen af moderne kapitalismen i vores samfund, de mest succesrige selskaber blev der udviklet et system, eller en gruppe af systemer, for at fuldføre deres opgaver og opfylde deres kunders behov. Tage Henry Ford og Ford Company, f.eks. Hr. Ford indså tydeligvis kraften i udviklingen og gennemførelsen af et system, der så hans Model T Ford produceres hurtigere og mere effektivt som hans virksomhed voksede. Hans uendelig tilgang for at finde en enklere og mere effektiv metode til at fuldføre en opgave pioner vejen for mange store selskaber, og hjalp Ford forblive konkurrencedygtig i motorkøretøjer business.

Men de fleste mennesker i virksomhed gøre ikke biler. I virkeligheden, de sandsynligvis sælge tøj, bøger, tid (gennem et job), råvare varer, Intellekt (gennem høring) og så videre. Men hvad særligt forretningssystemer kunne eventuelt sætte i praksis, der vil se deres organisation bliver mere kyndig, nemmere at administrere og producere bedre resultater for deres kunder?

Et system kan defineres som metoder, organisation, eller betragtes som principperne for proceduren (Oxford Dictionary). Og hele dit daglige aktiviteter, der er visse opgaver, du gør hver dag eller ofte nok, at du har en bestemt måde for at gøre dem.

Så, hvilke typer af aktiviteter kunne du systematisere eller oprette “betragtes som principperne om procedure” for, der vil give din organisation mere effektivt?

E-mails – der er mest sandsynligt et antal e-mails, der ankommer i din indbakke, dagligt eller ugentligt, at du kan oprette et system til behandling af dem. Opret regler eller kommandoer i din e-mail-processor, der placerer automatisk e-mails fra bestemte personer i emne-relaterede mapper. For eksempel, e-mail nyhedsbreve til mappen for at e-mail nyhedsbrev. Når e-mails ankommer, de vil blive filtreret gennem dette system, og din indbakke vil ikke være alt for rodet med e-mails fra mange forskellige emner.

Personalets uddannelse – har du en specifik tilgang til hvordan du uddanne nye medarbejdere? Er det dokumenteret de trin, du tager for at uddanne de nye medarbejder omkring virksomheden, dens mål, OH & S diskussion? Selv hvis du endnu ikke har personale, forestille sig, hvad du skal sætte ind i et system for når du gør. Lav en liste over alle trin i personalet uddannelse proces – næsten som en tjekliste. Dette vil alene hjælpe dig med at træne dine medarbejdere på en systematisk måde, der efterlader lidt at ingen plads til glemmer en vigtig del af deres induktion.

Lagerstyring – lagerstyring og administration er en stor del af mange organisationer. Der har været mange softwarepakker lavet at hjælpe virksomheder med at forvalte deres fysiske lager. Hvis du har store lagerbeholdninger, derefter overveje at investere i disse etablerede Softwaresystemer for virksomheden. Hvis ikke, derefter bruge lidt tid på at nedbryde de typiske skridt, der er taget i Lagerstyring, stock bestilling og kvalitetskontrolprocedurer. Når bestanden kontrolleres for minim mængde niveauer? Hvad er den mindste bestilling af stock for hver vare? Findes der en procedure, der kontrollerer bestanden, når det ankommer fra producenten, at sikre et minimalt tab af beskadigede varer, og i sidste ende ked kunder? En god måde at starte det er også lave en liste over de ting, der skal forvaltes og overvåges på en regelmæssig basis.

Salgsproces – hvis du er involveret i at sælge på nogen måde, så du højst sandsynligt har en tilgang, der fungerer for dig allerede. Men hvad hvis der er 4 salg mennesker alle sælger samme produkt, og alle sælger det helt anderledes? Selvfølgelig, et menneskes personlighed må skinne igennem, men der vil være specifikke opgaver, som hver sælger skal foretage for at fastholde billedet af virksomheden. Skriv opgaverne ned. Stave ud præcis hvad ansat skal, sige, bære, opfører sig som og så videre, så at hver kunde kan komme til at forvente samme niveau af service og tilgang fra hvert medlem af dit salgsteam. Oprette et system, som de tjener i stedet håber de vil gøre salget på deres egen måde, ved hjælp af deres egne metoder.

Virkeligheden er, du allerede kører en række systemer i din organisation. Disse er nogle gange omtales som vaner. Den måde du styre dine filer, er telefonopkald og endda hvordan du gøre din te eller kaffe alle systemer. Men for at blive en virkelig succes i en virksomhed, du skal registrere og officielt strukturere disse systemer, så organisationen fortsætter med at fungere uden deres tilstedeværelse – for eksempel, når du er på ferie.

Så, alle dine hårde arbejde og indsats i at skabe en forretning, som dine kunder er vokset til at afhænge af vil ikke være spildt. Andre kan fortsætte med at gøre nøjagtig det samme, på nøjagtig samme måde, i mange år fremover.

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *