Tage tilbage din tid

“Du vil aldrig finde tid til noget. Du skal gøre det.”
-Charles Buxton
Ifølge arrangørerne af Take Back din tid Day, som blev afholdt på oktober 15, hvis amerikanerne Afslut arbejder på denne dato og virkede ikke for resten af året, vi ville arbejde på det samme antal timer som den gennemsnitlige europæiske. Selv med høj arbejdsløshed, har Amerika oplevede nær rekord obligatorisk overarbejde.
11. oktober 2004 spørgsmÃ¥let om tid magazine rapporter at pÃ¥ en typisk dag kontor arbejdstagere er afbrudt omkring syv gange en time – 56 afbrydelser døgnet–hvoraf 80% anses for trivielt. “Vi er stolte af at være multi-taskers, men sandheden er, vi velfungerende pÃ¥ en tilstand af delvis opmærksomhed,” siger John White, internationale program direktør med prioriteret styring, en uddannelse selskab baseret i Vancouver, Canada. “PÃ¥ grund af konstante afbrydelser, vores hukommelse, opfølgende evne, fleksibilitet og kvalitet af arbejdet begynde at erodere.”
Så hvordan kan vi lære at bremse ned og nyde vores liv?
Håndtering af vores tid er om afklaring prioriteter og være mesterlig til at tage aktion på vores hensigter, snarere end at blive en slave af den konstante strøm af begivenheder og krav til vores tid. Når vi arbejder i auto-pilot, træffe vi foranstaltninger uden at tænke, som næsten aldrig giver de resultater, vi ønsker.
Tidsstyring er ikke bare et værktøj som en kalender eller en Palm Pilot. Det er en grundlæggende færdighed, som alt andet i livet afhænger af.
Syv tips til at hjælpe dig med at administrere din tid:
1. prioriter din uge. Organisere din tid uden første afklare dine prioriteter er ligesom omarrangere liggestole pÃ¥ Titanic. Spørg dig selv dette spørgsmÃ¥l: Hvis intet andet sker i denne uge, hvad er de vigtigste aktiviteter eller relationer, jeg vælger at være opmærksom pÃ¥? Uden at planer om at fokusere pÃ¥ disse prioriteringer, vil du højst sandsynligt ikke fÃ¥ i dem… især hvis de ikke er pÃ¥trængende. Planlægning gÃ¥r langt ud over blot at gøre lister. En plan er nÃ¥r du har skÃ¥ret ud specifik tid i din kalender (en aftale med dig selv) til at gøre noget. Brug for hjælp til at komme i gang med ugentlig planlægning? Besøg vores planlægning tip ark pÃ¥: eller deltage i en af vores teleclasses:
2. Lær hvornÃ¥r du skal sige nej. Som Stephen Covey siger, er”det nemt at sige”Nej!”, nÃ¥r der er en dybere ‘Ja!’ brændende inde.” NÃ¥r vi opererer fra et big-billede af vores prioriteringer, bliver det meget lettere at beslutte hvad de skal sige ja til og hvad man skal sige nej til. Husk denne sandhed: hver gang du sige ja til nogen eller noget, du er siger nej til nogen eller noget andet.
En god mÃ¥de at lære hvad man skal sige nej til er at kontrollere din self-talk. Siger du, “Jeg skal…” “Jeg gotta…” “Jeg nødt til at…” eller er du siger “Jeg vælger at…”? Være pÃ¥ valg! Derefter skriver du ikke at gøre listen og holde sig til det!
3. begrænse din tid for aktiviteter, der forbruger du. For eksempel, hvis du opdager, at du er overvældet af e-mail, begrænse hvor mange gange om dagen, du tjekke det og hvor meget tid du vil bruge til at læse og svare. Da jeg kom tilbage fra ferie til mere end 1000 emails, var jeg forbløffet over, hvordan uvigtige nogle meddelelser blev! Begrænse din tid kan hjælpe dig med at prioritere.
4. at de-clutter din liv. Min definition af rod: noget du ejer, besidder, eller gør det ikke forbedre dit liv på en regelmæssig basis. Af denne definition, kan rod være ting i din fysiske miljø. Rod kan også være aktiviteter, tanker og endda relationer, der ikke forbedre dit liv. Når du rydde op i den ikke-fysiske rod i dit liv, vil du være i stand til at træffe bedre beslutninger om hvad man skal holde og hvad der skal fjernes fra dit space.
Som du at de-clutter din miljø, kan du spare en masse penge på din selvangivelse af donere elementer til velgørenhed. ItsDeductible er et værktøj, som jeg har brugt i årevis til at hjælpe mig hvad jeg donere-værdi. Selv om det garanterer, at du vil spare mindst $300 på din skat, har det faktisk sparet mig tusindvis af dollars på min skat hvert år. Besøg for mere information.
Tag vores gratis Professional/Business organisatorisk vurdering eller vores personlige organisatorisk vurdering til at hjælpe dig med at sortere ud hvilke områder har brug for mest opmærksomhed.
5. Planlæg beskyttede tid. I kalenderen, overdøve tid til at arbejde på projekter, som kræver koncentration uden afbrydelser. Derefter identificere hvilke grænser, du skal have på plads, så du kan holde denne gang hellige. Her er nogle idéer:
* Sætte et “Forstyr ikke” skilt pÃ¥ din dør eller aflukke. PÃ¥ Quarasan (et pædagogisk produkt udvikler i Chicago) tage arbejdstagere “fokusere blokke” af op til tre timer hvor de absolut ikke kan afbrydes. I en given uge bruger omkring 25% af personalet denne teknik. Tegn hænge pÃ¥ kabiner, stole eller døre, der siger noget som dette: Jeg føler mig fuldstændig fokus lige nu. VENLIGST RESPEKTERE DENNE PROCES.
* Har en samtale med kollegaer om behov for uafbrudt tid til at arbejde på dit projekt. På Pitt Ohio Express (en trucking selskab baseret i Pittsburgh, PA), skiftes hævder revisorer iført en speciel sort baseballkasket at signalere at de er optaget i et projekt. Medarbejdere på Basex (en IT-forskning firma i New York City), bruger onlinemeddelelser. En enkel skifte til må ikke FORSTYRRES status signaler at kolleger ikke bør kalde, email eller stop ved for at chatte.
* Sluk for ringetonen på telefonen og lad talebeskeder afhente dine opkald til et stykke tid.
* Undgå kontrol e-mail, indtil du er færdig med dit projekttid for dagen.
* Har en pen og pad papir handy at nedskrive de ting, der pop i dit hoved, at du “gotta do”, sÃ¥ du ikke glemmer og kan komme tilbage til dem senere. Planlægge en lidt tid efter din beskyttet tid for at følge op med din “gotta do” listen.
6. reducere stress. Indarbejde disse i dit daglige vane: motion, leg, meditation, afslapning eller stille tid til stadig sindet, sund kost, nok sove.
7. separate arbejde fra dit personlige liv. Hvis du regelmæssigt tager arbejde hjemme eller overarbejde, udvikle færdigheder til at forhandle med din chef (selv om det er dig!) om Hvornår, hvor og hvordan resultaterne er produceret. Administrere af resultater, ikke ved hvor mange timer du arbejder. Tag vores gratis Work/Life Balance vurdering på at bestemme, hvordan du gør dette.
Besøg vores ressource side () for at få flere ideer om at øge produktiviteten.
Copyright 2005 Kathy multimedie

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret.