Vægt PR shoppere!

Som en virksomhed, non-profit eller association manager, hvad vil du?
Omtale, der leverer avis og talkshow nævner eller adfærdsændring blandt din nøgle uden for publikum, der fører direkte til dine ledelsesmæssige mål?
Særlige arrangementer, som tiltrækker en masse mennesker, eller public relations, som overtaler din vigtigste udenfor publikum til din måde at tænke, så flytter dem til at træffe foranstaltninger for at hjælper din afdeling, afdeling eller datterselskab lykkes?
Zippy brochurer og videoer, eller en måde for dig at gøre noget positivt om opførsel af de eksterne målgrupper af jeres, de fleste påvirker din organisation?
Hvad jeg tror, du behøver at vide om PR er to realiteter:
1) den ret PR virkelig kan ændre individuelle opfattelse og føre til ændret adfærd, at hjælpe dig lykkes, og
2), din pr indsats skal indebære mere end særlige begivenheder, brochurer og pressemeddelelser, hvis du virkelig ønsker at få dine penge værd,
Den underliggende sandheden om PR går på denne måde: folk handle på deres egen opfattelse af fakta før dem, der fører til forudsigelige adfærd som noget kan ske. Når vi opretter, ændrer eller forstærke denne udtalelse ved at nå, at overtale og flytter til ønsket-handling netop de mennesker hvis opførsel påvirker organisationen mest, pr mission er fuldført.
Og det kan skabe resultater som udsigterne begynder at arbejde med dig; kunder at foretage gentagne køb; stærkere relationer med de uddannelsesmæssige, labor, finansielle og sundhedssektoren samfund; forbedrede relationer med statslige organer og lovgivende organer, og endda kapital givere eller angive kilder ser din vej
Når programmet kommer rullende, se du også resultater, såsom nye forslag til strategiske alliancer og joint ventures; rebounds i showroom besøg; medlemskab programmer på fremmarch; Fællesskabet service og sponsorering muligheder; forbedret aktivist gruppe forbindelser, og udvidet feedbackkanaler, ikke at tale om nye thoughtleader og særlige begivenhed kontakter.
Der er en masse resultater fra endnu en slagfast blueprint.
Det siger næsten sig selv, at din PR besætning – agentur eller personale – skal være forpligtet til at du, som senior project manager, PR blueprint og dens gennemførelse, startende med target publikum perception overvågning.
Er det af afgørende betydning, at din vigtigste udenfor publikum virkelig opfatter dine aktiviteter, produkter eller tjenester i et positivt lys? Selvfølgelig, så forsikre dig selv, dine PR-medarbejdere har købt ind i hele indsatsen. Vær især forsigtig, at de accepterer den virkelighed, at opfattelser næsten altid føre til adfærd, der kan hjælpe eller såre din enhed.
Sidde med din PR team og anmeld PR blueprint i detaljer, især planen for overvågning og indsamling opfattelser af spørgende medlemmer af dine vigtigste uden for publikum. Spørgsmål som disse: hvor meget ved du om vores organisation? Hvor meget ved du om vores tjenester eller produkter og medarbejdere? Har du haft forudgående kontakt med os og var du tilfreds med udveksling? Har du oplevet problemer med vores folk eller procedurer?
Professionel undersøgelse folk kan naturligvis håndtere opfattelsen overvågning faser af programmet, hvis budget er tilgængelige. Men Husk altid at din PR folk er også indenfor den opfattelse og adfærd og kan forfølge det samme mål: identificere usandheder, falske antagelser, grundløse rygter, unøjagtigheder, misforståelser og andre negative opfattelse, der kan udmønte sig i sårende adfærd.
Hvad med dit pr mål? Du har brug for en mål-sætning, der taler til de afvigelser, der dukkede op under din nøgle publikum perception overvågning. Og det kunne kalde for opretning ud at farlige misforståelse, eller korrigere denne grove unøjagtigheder eller gøre noget ved det skadelige rygte.
Når du angiver et mål, du har brug for en strategi, der viser, hvordan du kommer derhen. Du har tre strategiske valg, når det kommer til håndtering af en opfattelse eller udtalelse udfordring: skabe opfattelse hvor der kan ingen være, ændre opfattelsen, eller styrke den. En dårlig strategi pick vil smage ligesom marinara sauce på din brownies, så være sikker på, den nye strategi passer godt med dine nye pr mål. Du ønsker ikke Vælg “change” når fakta diktere en “styrke” strategi.
Fordi at overtale et publikum til din tankegang er frygtelig hårdt arbejde, skal din PR team komme med blot de højre, korrigerende sprog. Ord, der er overbevisende, overbevisende og troværdig og klar og saglig. Du skal gøre dette, hvis du skal rette en opfattelse af skiftende udtalelse mod dit synspunkt, fører til de ønskede adfærd.
Sidde igen med din kommunikation specialister og gennemse din meddelelse for virkning og overtalelsesevne. Vælg derefter kommunikation taktik mest tilbøjelige til at bære dine ord opmærksom på din målgruppe. Du kan vælge fra snesevis, der er tilgængelige. Fra taler, facilitet ture, e-mails og brochurer til forbrugeren briefinger, interviews med medier, nyhedsbreve, personlige møder og mange andre. Men sørg for at de taktik du vælge er kendt for at nå folk ligesom dit publikum.
Du har hørt den gamle bromid om troværdigheden af en besked afhængigt af leveringsmetoden. På chancen for kan det er sandt, du tænke på introducerer sig hen til mindre forsamlinger i stedet for at bruge højere profil taktik som pressemeddelelser eller talkshow optrædener. Behovet for at producere en statusrapport vil lyde indberetningen for dig og din PR folk at vende tilbage til feltet for en anden opfattelse overvågning session med medlemmer af din eksterne målgruppe. Bruger mange af de samme spørgsmål bruges i den første benchmark session, vil du nu se nøje for tegn at den dårlige nyheder opfattelse ændres i din retning.
Hvis utålmodighed ind i kampen, kan du altid fremskynde tingene med mere kommunikation taktik og øget frekvenser.
Endelig, ligesom en militær enhed, din pr indsats kan bruge en handlingsorienteret motto: den rigtige PR virkelig kan ændre individuelle opfattelse og føre direkte til ændret adfærd, at hjælpe dig lykkes.
udgangen
Du er velkommen til at offentliggøre denne artikel og ressource box i din ezine, nyhedsbrev, offline offentliggørelse eller hjemmeside. En kopi vil blive værdsat på bobkelly@TNI.net. Ordoptælling er 1170 herunder retningslinjer og ressource boks.
Robert A. Kelly © 2004.

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *