Netværk skræmmer mig!

Da jeg startede min virksomhed, hvis jeg vidste så hvad jeg ved nu jeg enten ikke ville have startet ønsker det eller jeg er blevet rentabel meget hurtigere! Alle, der har deres egen virksomhed behov for at lære en utrolig mængde.
Måske den vigtigste forretning tenet er så enkel – du tjene penge, når du sælger ting. For at sælge ting, markedet du. For at markedet effektivt, er det vigtigt at angive et segment af markedet for hvem til at målrette din marketing besked. Så du giver dem dit budskab og de køber!
Lad os sige du har allerede gjort meget af præparatet. Du har valgt en målgruppe; du gjorde de funktioner og fordele analyse for dit produkt og virksomhed og forsket, hvor dit mål samler. Så hvad? Når du finde ud af hvor de er og hvad du ønsker at sige, så hvad gør du?
I de fleste små virksomheder er relationer afgørende for din succes. I opbygning af relationer med andre ejere af små virksomheder, har du mulighed for at lære, finde pålidelige leverandører og virksomheder tjenesteydere, udveksle bedste praksis og få kunder – direkte og fra henvisninger. Du finde disse andre virksomhedsejere af netværk. For mange er dette en meget skræmmende koncept. Vær ikke bange!
Før der viser, Sørg for din elevator tale er kunden fokuseret. Helt ærligt, ingen virkelig bekymrer sig om dig; de er interesseret i hvad betyder det for dem. Hvorfor bør de overveje at gøre forretninger med dig eller henvise forretning til dig fra deres gæster? Øve foran et spejl med et stopur, hvis det er nødvendigt, og sørg for at smile korrekt. Anmeld din funktioner og fordele analyse for en tillid skub.
Derefter gå hvor dine ideelle kunder samles. Hvis du alle sidder ved et bord, foreslå dig alle videregive dine kort rundt til hinanden og gøre en ‘ runde robin’, hvor alle tager et minut eller to til at give deres “elevator tale” (30 sekunder eller mere tale du give hvor du pitche din virksomhed eller tjeneste). Du kan frivilligt at gå først, hvis du ønsker – nogle gange der bare bliver alle gå.
Nogle netværksgrupper tillade hver deltager skal give deres elevator tale til alle i lokalet. Tid til dette normalt varierer fra 30-90 sekunder. En netværksgruppe med hvem jeg regelmæssigt møder passerer også en bakke rundt i lokalet med alles visitkort.
Hvis der er ingen formelle networking muligheder på et møde, vil alle deltagere sandsynligvis fræsning omkring et værelse eller lobby område slående op samtaler med hinanden. Selv om det kan være svært, især i starten, bare gå lige op til en gruppe af mennesker i samtale og lytte. Alle i lokalet ved, du er alle der for det samme – netværk – og vil normalt byder dig velkommen ind i samtalen.
Tips: # 1 holde dit visitkort i din venstre lomme, let tilgængelige. Når du rystende hænder med en person, kan du nemt nå ind i din lomme og få et visitkort. # 2 bære et navneskilt, og skrive klart, hvis det er et klistermærke. # 3 smil. # 4 spørge andre om deres virksomheder først. Dette er mere af en networking regel! # 5 har noget at sige. Tage din elevator tale og kog det ned til ca. 10 ord/7 sekunder. # 6 efter et par minutter, gå videre til andre mennesker.
Kan du bede om hjælp fra lederen eller arrangøren af gruppen eller begivenhed. Bede dem om at introducere dig til folk i dit mål. Hvis du løber tør for ting at sige, spørge spørgsmål med åbne svarmuligheder. “Hvorfor er du her i dag? Hvem er din ideelle kunde? Hvad er din største forretningsproblem?”er et par, der arbejde godt. Du viser interesse og kvalificere dem på samme tid.
Efter du har forladt begivenheden, send alle du mødte en “Nice at møde dig” email. Hvis du vil maksimere effekten af dit netværk, spørg hvis du kan lære dem at kende bedre møde one-on-one at lære om hinandens virksomheder med henblik på henvisning til hinanden. Brug telefonen til din bedste kunde/henvisning udsigter. Dette er, hvor den virkelige magt netværk spark. Det er meget usandsynligt, nogen vil stole på dig nok i 5 minutter til at beslutte at henvise deres hårdt tjente kunder til dig!
Netværk kan får du kunder, men holde en langsigtet tilgang. Holde går tilbage til de samme grupper og præsentere en konsekvent budskab rettet mod din målmarked igen og igen. Når dine kontakter er klar til at købe hvad du sælger eller komme i kontakt med en person, der er, vil de tænke på dig først!

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret.